Sommarkort

Lady Di

Det är skillnad nu från förr då det var en konst att ta ett riktigt fint foto. Jag vill inte sno yrkeskunskapen en riktig fotograf besitter men faktum är att de mobiler vi har nu gör det ju möjligt att få till det lite nu och då, för var och en, utan denna kunskap. I alla fall när vi inte förstorar bilderna alltför mycket…

Somliga säger vi lever i evighet fast döden är det sannaste som dom vet. Andra säger lyckan den bor i ett ögonblick fast de aldrig hann ikapp det de fick. I kärlek och hat, fiende kamrat, glädje och sorg, hydda och borg.
Så tar vi ett kort på barnen i sommartid när de dansar, när vi dansar, en stund på jorden.

Djupa sanningar i de orden från Cornelis kända ”sommarkort” som han sjöng när han själv dansade en stund på jorden.

Och jag hade turen att vinna pengar till en resa i en foto tävling med Kalles Kaviar alldeles i dagarna! Otippad semesterbild och #kallespåsemester var ledorden för uppdraget.
Ett fint minne som genererar fler minnen – under min stund på jorden. Jag dansar av glädjen och tacksamheten över att ha vunnit!! Här är vinnarbidraget med min fina vän Wilma:

20140911-104056.jpg

/Lady Di

KOMMENTARER

