Det är lite otäckt faktiskt

Lady Di

Ännu ett plan har försvunnit spårlöst. Vad hände med det förra som försvann i mars? För dem som hade en människa från sitt eget liv ombord på det flygplanet måste frustrationen, saknaden och frågorna vara en stor del av var timma på dagen.
För oss andra har det blivit en gammal nyhet som för längesedan skrollats förbi och lagts i ”ja-just-det-ja-högen”.

Intressant egentligen, att vi faktiskt glömmer och går vidare. Vi kan ju ändå inget göra…
Men det försvann. Spårlöst.
Och vi accepterar det svaret med ett ”Jaha… Vad konstigt.”

Idag har alltså ännu ett plan försvunnit. Plötsligt plockas de gamla minnena fram och mönstret blir läskigt. ”Tänk om inte heller detta plan hittas!! Vad är det som händer?!”

Ibland, när jag själv inte sitter med mobilen i näven och skrollar, så tänker jag att jag matar mig själv med alldeles för mycket känslig och okänslig information som blir till en enda klägga inom mig som lägger sig runt min medkänsla och bäddar in den sådär lagom mycket att bara direkt vassa närliggande föremål når in till den och berör.

Det är lite otäckt faktiskt.

KOMMENTARER

