Magiska stunder

Credo

Pojken kräkte ner broderns ”Mjukis”, det älskade gosedjuret som följt familjen överallt sedan det kom in i gemenskapen. Bokningen på hotellet hade varit spontan då man inte gärna åker hem till någon med magsjuka som ett litet direktlevererat nyårspaket och eftersom vi inte hade ett eget hem att ställa ”paketet” i. Det blev den självklara lösningen att Scandic i Mölndal fick ta emot den lilla skaran Abrahamsson. På nyårskvällen var vi alla pigga nog att se på en liten film fram till nyårsslaget då vi dukat upp ett litet fikabord vid de stora fönstren för att sitta där och mysa och spana ut över stadens fyrverkerier. Det var nyår 2013.

När vi satt där minns jag hur vi tillsammans bad en enkel bön om att vi skulle vilja få ett eget hem nästa år. Det var som en liten magisk stund och barnen var så innerligt ärliga i sin önskan. Jag med.

Nyårsafton 2014 sitter vi hemma och firar nyår. Underbara människor oberoende av varandra har tillsammans på olika vis gjort det möjligt för oss att bo fantastiskt fint! Husets egenskaper är som handplockade efter mina önskningar och fantasier som Husbandet fått höra många gånger genom åren. Det är nog till och med bättre!

Tacksamheten är oerhörd. Glädjen likaså! Ibland tar Gud andra vägar och verkar på andra sätt än dem vi tänker men som vi sa till varandra idag – det var värt väntan!
Dessutom lärde jag mig väldigt mycket om vad som är verkligt viktigt i livet under de fem år vi inte ägnade något intresse åt ting! En viktig lärdom som för vissa blir mycket mer dyrköpt än genom den väg jag fick gå.

Även denna kväll känns, som du kanske förstår, som en liten magisk stund och jag tackar för året som gott och för allt vad det har haft med sig!
Jag och min familj önskar dig ett gott nytt år med mycket glädje och ser med stora förväntningar fram emot 2015!

HAPPY NEW YEAR!!!

2 reaktioner på ”Magiska stunder

KOMMENTARER

