Slösurfen, Snabbsurfen, Buttersurfen och Partysurfen – Surfigt!

Lady Di

Förr, när man ringde från telefoner med sladd, då var det ofint att avskärma sig med till exempel en tidning. Ja, det är sant!
Att plocka upp en tidning för att läsa, när man satt vid samma bord som någon annan, tillhörde antingen de ouppfostrade eller de med lite ”högre rang” än de andra kring bordet – till exempel endel fädrer i fina familjer.

Idag är det helt ok att avskärma sig. Typ jämt. Platta, mobil, dator – bara det har en skärm, så!

Och vet du vad!? Man säger att forskare insett att det här surfiga livet, som vi lever nu för tiden, försämrar vår koncentrationsförmåga och vårt minne!

Det är då jag funderar på hur genialiskt det är av mig låta barnen ha dessa smartphones och plattor alltför mycket…?!
Men eftersom även jag avskärmar mig själv mer än jag borde så visar antagligen mitt handlande att jag verkligen har min hjärna i mobilen istället för på plats. Det i sig gör att jag inte minns denna insiktsfulla tanke när det är dags att fatta nya beslut på frågan om killarna får köra spelsurfen på Ipaden…

Måste nog avskärma mig lite från det där ett tag!
Kanske kan använda mobilen…

Surfigt!

Länk:
Slösurf

KOMMENTARER

