Avfärd

Loggboken

Känslan av att vara 100% redo men absolut inte där i tanken, är väldigt märklig faktiskt. Plötsligt sitter vi här i bilen och har lämnat Öa för att ta oss ner till en annan ö, via först flyg och sedan fem dygns riktig havssegling. Det är vårt hem, vår arbetsplats, vår andra familj men också en båt med allt vad det innebär som vi ska till. Vi kan det så väl men det är ändå nya äventyr!

Äventyret börjar ganska bra med informationen

”det finns inga lediga platser på detta flyg. Kontakta flygbolaget”.

När jag trycker på ”kontakt” så funkar inte detta heller!
Chatthjälpen får bli min väg. Segt är det och jag undrar om jag missat tiden på incheckningen, eller vad det är som strular. Inser att det nog är så. Ja, det måste vara det som är felet!! Det tar många långa minuter mellan jag skriver något och hon kommer till skott den där Aliz, som jag chattar med. Men hon menar att hon nog kan hjälpa mig!
Sitter på nålar i 15 minuter och beslutar mig för att prova en gång till utan hennes klartecken. Då funkar det!!!

PHJU!!!

Tack Aliz!! Nu drar vi!

2015/01/img_7039-0.jpg

2015/01/img_7040-0.jpg

2015/01/img_7038-0.jpg

2015/01/img_7041.jpg

KOMMENTARER

