50 Shades Of Grey Inom Sig

Lady Di

Hon kan vara tjejen i ”50 Shades of Grey”.

Jag förstår att inte alla som ser filmen kommer att säga eller ens tänka så. Däremot har faktiskt alla som sett filmen, bilderna och budskapet inom sig och har man sett den kan man inte läsa detta inläggs första mening utan att få upp minnet av kvinnan i filmen inom sig…
Bara det talar sitt tydliga språk för mig

Nu har det skett ett överfall där gärningsmännen uttalade den meningen, ”hon kan vara tjejen i 50 Shades of Grey”, alltså var innebörden att tjejen skulle föreställa henne i filmen och behandlas som så.
Det låter lite barnsligt nästan, som när små barn sett filmen ”bilar” och bestämmer sig för att leksaksbilen man äger symboliserar ”Blixten McQueen”. Men innehållet i meningen vittnar om att en våldtäkt är på gång.

Hon hann fly. Men scenerna hon var med om kommer följa henne livet ut och jag anar att den filmen skapar en fruktansvärd avsmak hos henne och hennes närmsta. Hos mig med.
Jag har inte, vill inte och kommer inte se den! Jag tror helt enkelt att den tillför så mycket mer dåligt än bra och ser inget positivt skäl till att den existerar.

Därmed kan de som anser att man inte kan döma ut något utan att ha sett det eller provat på det, nu komma med sina verbala hugg mot mig, men jag kommer stå fast! Det finns många inlägg och utläggningar om saken där människor med diverse titlar uttalar sig i ämnet och anser den rent ut sagt skadlig. Söker man finner man.
Man måste inte prova allt innan man tar avstånd… Dra det till sin spets: att våldta någon det är oerhört negativt och behövs inte provas på för att förstå att det ska motarbetas.

Valet är fritt men det du fyller dig med finns där.
Sedan är naturligtvis frågan vad man väljer att göra med det!
Men det är också värt att fråga sig vad ”det” gör med en.

KOMMENTARER

