Åsiktspålägg

Lady Di

– Sådär! Idag bredde jag smöret på leverpastejen istället för tvärt om…

Smöret leverpastejen…?

Jag tittar emot pojkens macka och ser att han faktiskt brett smöret uppepå leverpastejen. Det ser fel ut och jag är påväg att säga till honom att skärpa till sig men hejdar mig när jag inser att det egentligen är exakt samma sak – två kladdiga macktoppingar, fast lagda i ny ordning!

Han är inte som alla andra alltid utan kör liksom lite eget då och då. Det är egentligen väldigt charmigt. Jag får passa mig så jag inte likriktar honom av bara farten! Vi har ju annars en tendens att göra det i Sverige idag…

KOMMENTARER

