Bankkort

Lady Di

Var inne på banken härromdagen. Fixade egen dosa, Swish och BankID.
Tänkte på dagar när man följde sin mor dit och hängde i barnaår. Kände mig plötsligt som om vuxenpoängen haglade in. Jag vid disken och min son väntandes vid legot. Bankärenden! 35.

Jag har faktiskt haft egen dosa förr men den försvann spårlöst. Så nu, tre år senare kändes det som att livet skulle bli lite smidigare innehavandes en egen igen.
Sa glatt till damen som arbetade där att ”Jag känner mig så vuxen här idag”.
Konstigt. Precis när orden lämnat munnen och hon svarade ett torrt ”jahadu” kände jag mig inte vuxen ett dugg.

Underbart är kort! Bankkort…

KOMMENTARER

