Insikter

Loggboken

  

När vi seglar mellan Spanien och Sverige går vi över en hel del stora vatten. Det är mäktigt.

Att bada på Biscaya där det är ca 5000 meter djupt medför en enorm känsla av storhet!
Och litenhet.
Man flaxar runt precis där himmel och hav möts. Uppåt är det väldigt många meter luft och nedåt är det väldigt många meter vatten. Som människa utan hjälpmedel kan jag bara ligga där med två tredjedelar av kroppen i vattnet och en tredjedel ovanför. Andas och simma. Precis så.
Jag kan i och för sig tänka på alla häftiga djur som kanske simmar under mig! 

”Ha…j…..Nä! Manete….Nej!… Jätte bläckfiskar….Aj aj… Jag vill bara se krill. De är snälla små djur. Men där krill finns, finns valar!! Valar är nog också snälla. Fast, Delfiner. Ja de är bra! De är bra. Delfiner är bra djur. Delfiner. Inga andra djur är just här. Nog. Delfiner….”

Stort och litet på samma gång.

  Denna delfinen fotade jag vid segling på Medelhavet! 

KOMMENTARER

