Vänta Nu!

Lady Di

Vänta nu! Hörde jag inte mig själv säga till en vän för ett tag sedan att när Husbandet har för sig några av sina mindre uppskattade göromål (läs: dåliga vanor), som tex att inte lägga tillbaka använd sak på rätt plats, eller att i köket lämna öppnad lucka öppen tills annan homo sapien stänger den, då försöker jag tänka på att det är saker jag trots allt kommer sakna ifall han skulle dö före mig?
Jo, det sa jag bestämt. Jag kan se mig själv med alla köksluckor och lådor ordentligt stängda och bara sakna. Nä fy! Hjälper effektivt till att minska aggression.

En perfekt blockad när man själv blir påkommen med egen dålig vana också faktiskt. ”Älskling, du kommer sakna det här om jag skulle gå bort… Tänk på det du!”

Det ligger något djupt, vackert i det.

Men för någon sekund, alldeles nyss, kände jag starkt att jag gärna visst saknade det precis i denna stund. Bulan har tagit plats som ett Unicorns-horn i pannan, då jag tjongat i glömd, öppen skåpslucka.

Kanske kan trolla med hornet?!
Så att Husbandet för alltid minns att stänga luckor efter sig.

Saknar hellre fina paket som ligger och skräpar eller stora blomster fång där man ‘slås’ av den ljuvliga doften. Så det så.

KOMMENTARER

