IQ-test, Check!!

Lady Di

Där sitter jag med öppen mun och stirrande ögon och nog var det väl ett litet hoppfullt leende, förstelnat i tankens kamp, som fick ansiktet att se extra intelligent ut också.
IQ-testet som snart skulle tala om för mig och endast mig (om det blev lågt) hur hög intelligens kvot jag egentligen besitter, fanns där framför mig på skärmen. Jag var trettiotre frågor bort från vetskapen om vart på skalan Lady Di befinner sig!
Jo men visst gick det bra! Kändes som att jag nog hade minst alla rätt. Men när trettiotredje frågan var avklarad och facit skulle dyka upp stod det att man ska sms:a dem för att få sitt resultat. Sms:et kostade endast 50kr.

Blev först lite bitter sådär i hjärntrakten. Förmodligen vid bekräftelsecentrum någonstans mitt i huvudet. Snåldelen var också lite olycklig vid blotta tanken på förlusten. Jag upplevde det som att det blev en slags kamp dem emellan.
Men så förstod jag! Det måste vara här testet avgjordes. Jag fick full pott!

De fick inga 50kr.

KOMMENTARER

