Livsväven

Credo

Av dagar, människor ja, allt som sker
En färgad väv man i sitt inre ser
Vi är dess trådar med färg och nyans
I min väv har du fått en särskild glans
Vi vävdes samman och en stor väv vi har
Där möten över gränser som mönster finns kvar, mönster finns kvar

Nu finns ej mera av din tråd att få
O mitt inre, det smärtar så
Du fyllde hjärtat med värme min vän
och gav trådar med lyster igen och igen
De kommer alltid finnas kvar här hos mig
och minna om stunder som jag fick med dig, jag fick med dig

Tack min vän för minnen du gett mig
För tårar och för skratt
De finns här inne i mig
En oersättlig skatt
Tack

Allt som du stod för allting som var du
Min längtan frågar; var finns du nu?
Jag ser inte dit och inte vad som där sker
Hur din väv nu skapas, vilka färger du ser
Men hoppet viskar; vi vävs samman till sist
Och att det bara är för en tid jag dig mist

Tack min vän för minnen du gett mig
För tårar och för skratt
De finns här inne i mig
En oersättlig skatt
Tack

KOMMENTARER

