Det var för din skull

Lady Di

I början av en kärleksrelation ger man, godtar man, uppskattar man, förstår man, och till och med intresserar man sig för saker som man annars aldrig någonsin ens tänkt tanken på att ens tänka på.
Det verkar som att ett vanligt fenomen är att detta enorma megaintresse för helt ‘oviktiga’ saker så småningom falnar och i takt med att förälskelsen går över i djupare kärlek kommer sanningen fram. ”Det var för din skull.”

Visst är det fint?!

Idag skulle jag vara den där super-Dianan som bara tittar fram med riktigt stora jämna mellanrum… Jag bestämde mig för att för att om Husbandet ska få en äkta familjeupplevelse med vår lilla gula ”Drottning Elsa” så behövs även den ömma modern i familjen ombord. Jag erkänner! Att segla, såhär emellan all segling som annars gärna fyller våra dagar som skeppare och matros till yrket, var väl inte det jag själv hade initierat. Men vaddå! En go utflykt kantad med mys – jag kan väl ställa upp! ”För din skull”.

Gick ner en halvtimma efter de andra tre så att de skulle ha fått upp de nya seglen på rätt platser. Något var fel. De var inte klara när jag kom och vi konstaterade att det måste fixas en grej innan focken kan användas.
Jag satte mig på bryggan och grabbarna skulle dra igång motorn. Något mer var fel. Det tog ett par timmar att fixa… Jag gick hem emellan.
Sedan ringer de med segeryra och motorn fungerade. Nu skulle vi ut! Men… Något var fel. När storen var hissad insåg vi nämligen snabbt att så strömt som det var, var det ingen hit alls att försöka kryssa med endast ett segel i extremliten båt och pyttevind.

Ungefär där dog min enorma seglarentusiasm.
Men jag såg en säl.
Och det var nära hem.

Jag känner att förälsken till Stefan har gått över till enormt djup kärlek numera, helt enkelt! 

  

      

2 reaktioner på ”Det var för din skull

KOMMENTARER

