Husbandet

Lady Di

Det är bara dig jag varit så arg på att jag sprungit över åkrar och gömt mig i buskage.
Det är bara dig jag varit så sur på att jag hoppat ur bilen och tydligt förklarat intentionen att ta tåget hem till mamma. Flera gånger.
Det är bara du som gjort mig så vansinnig att jag kastat min plånbok på dig så hårt att förvåningen i ditt ansikte nästan fick mig att skratta.
Det är bara dig jag har boxat på med all min kraft efter att du skrämt mig så mycket att jag grät.
Det är bara med dig jag stått och munkäftat så argt till den grad att vi båda började skratta exakt samtidigt och blev vänner i ett nu och först då upptäckte att vi hade publik på grund av att även de började skratta.
Det är bara dig jag aldrig mer ska prata med.
Det är bara du som vissa stunder kan vara trögast av alla miljarder människor på den här jorden.

Det är bara dina hjärtslag i en omfamning som så många gånget gett tillbaka rätt takt för mitt hjärtas slag.
Det är bara din hand på min kind som fått mig att förstå att händerna kan visa kärleken tydligare än tusen ord.
Det är bara du som lyssnat på min smärta i människors svek mer än någon annan.
Det är bara du som gett mig gåvan att få vara mamma och genom det en extra nerv från varje sinne rakt in i hjärtat.
Det är bara du som förstår mig bäst av alla miljarder människor på den här jorden.
Det är bara du som lovat mig att dela din tid med mig tills någon av oss dör.
Det är bara dig jag vet att jag alltid kommer prata med igen.

Du är en av de största orsakerna till att jag har ett leende att dela med mig av.

Åh vad jag saknar dig när du är ute och åker båt!

7 reaktioner på ”Husbandet

KOMMENTARER

