De stora stjärnorna är placerade där på himlavalvet bland de mindre

Lady Di

Jag hörde en mycket gammal man tala på radion om hur han kört bil i hela sitt liv och att han aldrig någonsin hade krockat eller varit inblandad i en olycka av något slag. Radionissarna hade ringt upp honom för att uppmärksamma denna bedrift och öste över komplimanger och hyllningar. Till sist frågade de honom hur han blivit så bra att han lyckats med detta och då svarade den gamle mannen:
”Jag har alla mina medtrafikanter att tacka för det! De har räddat mig många, många gånger och varit uppmärksamma när jag missat.”

Och där lärde han oss något om ödmjukhet och insikt! Även i livet funkar det så. En människa formas till den hon är genom mötet med andra och till och med våra största hjältar och idoler har andra att tacka för att de lyckats. Visst måste man ha ‘det’ inom sig själv också men utan de ”medtrafikanter” man susar förbi genom livet blir man inte samma person. Även för de största har frontalkrockar många gånger undvikits på grund av att någon annan varit uppmärksam. Och vem vore du själv utan andras uppmärksamhet?!

De stora stjärnorna är placerade där på himlavalvet bland de mindre och nog tycker väl jag att det är som vackrast när de är tillsammans!

Så min slutkläm får bli:
Shine on! Your a little star making others glow!

KOMMENTARER

