Sova Räv

Lady Di

Jag minns känslan så väl. Man ligger där i sängen med det goa täcket omkring sig. Någonstans har antingen behovet av att sova lite till tagit över eller så har man ingen som helst lust att engagera sig i tex brorsan eller så smyglyssnar man på ett intressant samtal resterande lägerdeltagare emellan. Skälen kan vara många.
Man måste vara sådär perfekt mittemellantyst så att de andra ändå hör tung andning och så helst ska man ligga lite småfult med armar och hår också.

Jag minns känslan så väl! Kanske för att jag just gjorde så mot minsteman?! Lördagsmorgon med rullgardinen halvt uppe, solen skiner in blänkandes i havet utanför. Perfekt för att dra sig! Jag hör pojken komma tassandes, intar rävens listiga position och hör hur tassandet avlägsnar sig tillbaka till pojkrummet. En euforisk känsla infinner sig. Seger blandat med djup nostalgi och tacksamhet över det snälla barnet som låter den ömma (!) modern sova. Egoistiskt?! Men…. Jag behövde en liten stund med mina egna tankar!

Nä. Nu har jag tänkt färdigt!
Dags för allmänt lördagsmorgonsdrag i lyxig dubbelsäng!

  

Härlig helg på dig!!

KOMMENTARER

