Mordrubriker

Lady Di

De fyra första rubrikerna är mordrubriker när jag slår upp en av dagstidningarna från Svergie. 
Vad är det som händer? 

Vad är det som gör att det går så snett? Jag förstår att om vi hade svaret på det så hade vi inte låtit det gå så långt. Men ändå! Vad är det som gör att våra val som människor gör att vi lägger mest pengar på vapen som används till att döda, på sex där personer utnyttjas och på droger som dövar och dödar? 

Det är svårt att förklara för de små varför människor i vissa delar av vår värld lider av svält medan andra dör i förtid på grund av fetma och att vi därtill satsar så mycket pengar på destruktiva saker. Jag kan ju inte ens svaren själv. 

Men jag känner mer än någonsin att det är viktigt att försöka sätta andra före sig själv, att älska människor omkring sig lika mycket sig själv och att det inte finns några genvägar dit. Det händer inte bara! Man måste ge av sin kärlek outtröttligt och vet du vad?! Barn gör inte som man säger utan som man gör…
Jag hävdar också bestämt att störst av allt är kärleken och att den kommer segra!

Upp till kamp kära vänner. Du kan inte ändra på allt men i gemensamt uppror kan vi komma långt! 

På riktigt. 
Och allt stort börjar i det lilla!

KOMMENTARER

